جوجه چینی یکی از فست فود های لذیذ و خوشمزه است که فاقد مواد نگهدارنده می باشد. طرز تهیه این جوجه چینی پفکی سخت نیست و می توانید این غذا را در مدت کوتاهی و به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه جوجه چینی رستورانی خوشمزه و مخصوص پفکی

جوجه چینی پفکی از فیله مرغ و خمیر بنیه تهیه می شود. این غذا بسیار لذیذ است که تقریبا همه کودکان این غذا را بسیار دوست دارند. طرز تهیه جوجه چینی پفکی راحت است و تنها کاری که باید انجام دهید، رعایت نکاتی که طعم آن را بهبود داده و فیله ها را پفکی کند؛ بنابراین اگر به دنبال فست فودی خوشمزه هستید که در آن از سوسیس و کالباس استفاده نشود، این غذا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این غذا معمولا همراه با سس تارتار سرو می شود، به همین دلیل در این مطلب طرز تهیه این سس نیز شرح داده خواهد شد.

طرز تهیه جوجه چینی پفکی

برای تهیه این غذا برای دو الی سه نفر، به دو ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم

فیله مرغ: 500 گرم

آرد سفید: 125 الی 150 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

شیر: یک چهارم لیوان

ماءالشعیر بدون طعم : یک چهارم لیوان

بکینگ پودر یا جوش شیرین : یک دوم قاشق چایخوری

زعفران دم کرده : نصف قاشق چایخوری

پیاز : یک عدد

آبلیمو : یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و پودر سیر : به میزان لازم

نکته:

زعفران دم کرده برای از بین بردن بوی تخم مرغ است و می توانید آن را حذف کنید. توجه کنید بیش از حد از زعفران استفاده نکنید زیرا رنگ و طعم جوجه چینی را عوض می کند.

اجازه دهید که شیر به دمای محیط برسد.

از جوش شیرین استفاده کنید تا هنگام سرخ کردن پفکی تر شود. در صورت تمایل بکینگ پودر نیز می توانید استفاده کنید، اما جوجه چینی کمتر حالت پفکی پیدا خواهد کرد.

دستور تهیه جوجه چینی 

برای تهیه این جوجه سوخاری ابتدا باید فبله مرغ را دوکی شکل و نازک برش بزنید. در ادامه کمی نمک، فلفل و پودر سیر را روی فبله ها بریزید و با دست ورز دهید تا تمام فیله ها به این مواد آغشته شوند. سپس یک عدد پیاز را بشورید و سروع کنید ان را حلقه حلقه خرد کنید  و با کمی آبلیمو بهفیله ها اضافه کنید و دوبار کمی چنگ بزنید تا مواد به خورد هم بروند. مرغ ها را یک الی دو ساعت استراحت دهید. به این ترتیب فیله ها مزه دار خواهند شد.

یک ظرف جداگانه بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید و با چنگال خوب همر بزنید سپس شیر و ماءالشعیر را به آن اضافه کنید و دوباره با چنگال هم بزنید تا مواد در تخم مرغ حل شوند.

جوش شیرین یا بکینگ پودرتان  را نیز به مواد اضافه کنید.

در این مرحله آرد را الک کنیده و به مایه بنیه اضافه نمایید. الک کردن آرد از گلوله شده آن جلوگیری می کند. خمیر بنیه باید به غلظت فرنی برسد. نکته حائز اهمیت در این مرحله این است که جذب آرد ها با یکدیگر متفاوت است پس باید آردها را به تدریج اضافه کرده و بهم بزنید، تا زمانی که به غلظت فرنی برسد دیگر آرد اضافه نکنید.

خمیر را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند. اگر بیش از این زمان در یخچال باقی بماند به دلیل وجود تخم مرغ رویه می بندد.

مرغ ها، خمیر بنیه و آرد سفید را روی سطح کارتا بگذارید و شروع کنید فیله های مرغ را ابتدا در آرد سفید و سپس در مایه بنیه قرار دهید و آغشته کنید.

زمانی که تمام فیله ها را آماده کردید، یک ماهیتابه بردارید و مقداری روغن درون آن بریزید، به صورتی که مرغ ها در آن غوطه ور باشد. پس از آنکه روغن داغ شد، جوجه چینی ها را در روغن قرار دهید، هنگامی که کمی سطح آن بسته شد، بلافاصله حرارت را کاهش دهید و صبر کنید تا مرغ ها مغز پخت شوند. توجه داشته باشید که جوجه ها باید در روغن غوطه ور باشند.

به این آسانی جوجه چینی های شما آماده شده است می توانی این جوجه ها را با سس تارتار سرو کنید که بدین منظور ما در ادامه طرز تهیه این سس را نیز شرح داده ایم.

طرز تهیه سس تارتار

برای تهیه این سس به 10 الی 15 دقیقه زمان و مواد اولیه ای که در ادامه مشاهده می کنید، نیاز دارید.

مواد لازم

سس مایونز : یک لیوان

جعفری و ترخون خرد شده : یک قاشق سوپخوری

آب لیموترش : دو قاشق سوپخوری

پیاز رنده شده : یک قاشق غذاخوری

خیارشور رنده شده : چهار قاشق سوپخوری

سبزی کیپر : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

دستور تهیه سس تارتار

آب پیاز رنده شده را بگیرید. 

یک ظرف برای تهیه سس بردارید و درون آن به میزان گفته شده سس مایونز بریزید و با استفاده از هم زن دستی خوب هم بزنید تا نرم تر شود. در ادامه پیاز، خیارشور، جعفری و ترخون را که از قبل آماده کرده اید را با سس مایونز مخلوط کنید.

در ادامه یک قاشق سبزی کیپر را که خرد کرده اید را به سس اضافه کنید.

در نهایت لیموترش، فلفل و نمک را نیز به سس تان اضافه نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن نمک سس را بچشید، زیرا خیار شور نمک دارد و ممکن است با اضافه کردن نمک سس شور شود.

سس تارتار آماده است و باید آن را حدود دو الی سه ساعت در یخچال قرار دهید تا سس استراحت کند.

برای سرو این غذای خوشمزه و همه پسند می توانید تمام جوجه چینی ها را در ظرف بچینید و دور آن را با مواد غذایی مثل سیب زمینی بخارپز یا سرخ شده، جعفری، گوجه فرنگی و … تزیین کنید و سس تارتار را نیز در کنار آن سرو کنید.  تنها کاری که برای حرفه ای شدن این غذا باید انجام دهید، این است که تمام مراحل دقیق انجام شود تا فیله ها پف کنند. این غذا در روغن فراوان سرخ می شود و مقدار چربی بالایی دارد، بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

مزه دار کردن گوشت مرغ

برای مزه دار کردن گوشت مرغ می توانید به دلخواه از مواد طعم دهنده متنوعی استفاده کنید و این یک غذای علاقه ای است برای مثال می توانید از پودر سیر و ادویه های دیگر استفاده کنید تا به مرغ طعم بیشتری دهید. نکته مهم در مورد طعم دار کردن مرغ این است که نباید خیلی در مواد بماند، زیرا اگر مرغ بیش از حددر مواد بماند مرغ سفت می شود و کیفیت جوجه ها پس از سرخ کردن پایین می آید.