مربا توت فرنگی

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع مرباها مربای توت فرنگی است. رنگدلچسب آن حس چشایی همه را به شدت تحریک می کند. این مربای خوشمزه از مرباهای مورد علاقه همه افراد در همه سنین می باشسد مخصوصا وقتی این مربا را با توت فرنگی های تازه و سفت تهیه می شوند که له و بدشکل نمی شوند.

 

مواد لازم:

توت فرنگی ۱ کیلوگرم

شکر ۱ کیلوگرم

آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری

هل ۳ عدد

گلاب ۲ قاشق غذا خوری

مربا توت فرنگی

طرز تهیه:

برای تهیه این مربا ابتدا توت فرنگی ها را از مواد اضافی و برگ و کلاهک پاک کنید و بعد آنها را خوب با آب سرد بشویید و بعد نصف کرده و داخل ظرف در داری یک لایه بپچینید و رویش شکر بریزید و تا

تمام شدن توت فرنگی این کار را ادامه دهید سپس آن را 24ساعت داخل یخچال قرار دهید به طوری که درپوش داشته باشد.

بعد از 24 ساعت توت فرنگی های آب انداخته شده را داخل قابلمه ای بریزید و گلاب و هل را به آن ها اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

زمانی که مربا به جوش می آید کفی روی سطح مربا ایجاد می شود که بهتر است آن را یکی دو بار بگیرید، در آخر کار آبلیمو را برای جلوگیری از شکرک زدن مربا به توت فرنگی ها اضافه کنید.

وقتی که شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید. 
مربای شما آماده است آن را درون شیشه های مربای بریزید حواستان باشد که شیشه های تمیزی بردارید. 

سپس شیشه ها را پر از مربا کرده و درب آن ها را سفت ببنید و درون یخچال نگه داری کنید.

خواص توت فرنگی 

اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند؛ زیرا توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها می باشد که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند. همچنین  ویتامین C موجود در توت فرنگی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد؛ فیبر موجود در آن نیز باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.