۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا خانگی :

کیک ساده و خوشمزه زبرا با نام های دیگری همچون کیک دورنگ و کیک گورخری نیز شناخته شده که دستور تهیه راحتی دارد و به سادگی میتوانید آن را در خانه تهیه کنید. پس برای تهیه این کیک با نمناک همراه شوید.

 

کیک زبرا

کیک زبرا

  • لیلا قاسمی
  • سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹

طرز تهیه خورش انار

مواد لازم خورش انار

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
مغز گردو چهار عدد
انار دان شده نصف پیمانه متوسط
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد بزرگ
رب انار دو قاشق غذاخوری
سبزی خورشتی ۳۰۰ گرم
سیر نگینی خرد شده ۲ حبه
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
دستور پخت

 

  • لیلا قاسمی
  • دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹

دستور تهیه خمیر پیتزاخانگی

چجوری خمیر پیتزا رو به بهترین شکل درست کنم ؟

فرمول پخت خمیر کشلقمه را در حالتی‌که یاد بگیرید نیاز نیست دیگر نگران چیزی باشید زیرا به شایسته ترین نحو میتوانید از صفر تا صد پخت پیزا ترکیب و هر مدل پیتزای دیگری را انجام دهید و ما هم درپی این مقاله دو فرمان تهیه و تنظیم خمیر کشلقمه پر اسم و رسم را برای شما آماده نموده ایم :
خمیر کشلقمه خانگی در وبلاگ آشپزی بخوانید.

خمیر پیتزا

  • لیلا قاسمی
  • سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹

ساندویچ بستنی آناناسی /دسر خیلی خوشمزه

سلام به دوستان در این مقاله از مجله اینترنتی مطلبک طرز تهیه دسر بستنی آناناس را به شما در وبلاگ آشپزی آموزش می دهیم .برای یادگیری این دسر بستنی با ما همراه باشید. 

مدت زمان آماده سازی و پخت 1 ساعت

تعداد نفرات 4 نفر

مجموعه : دسر خوشمزه ، بستنی

  • لیلا قاسمی
  • دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹

۴ دسته بندی ضروری از مواد غذایی برای داشتن صبحانه سالم

صبحانه را می‌توان مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روزانه در نظر گرفت. کسانی که صبحانه می‌خورند نسبت به دیگر افراد به میزان قابل توجهی کمتر در معرض چاقی و خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند. علاوه بر این، صبحانه باعث تقویت حافظه می شود و ادراک و احساسات خوب را تقویت ‌می‌کند. این وعده به تنهایی تأثیر زیادی بر سلامت بدن خواهد داشت. بسیاری از مردم در خوردن صبحانه از غذاهای آماده و فرآوری شده استفاده می‌کنند، غذاهایی که اغلب سرشار از قند و مواد مضر دیگر هستند و بعضی از مردم هم به کل خوردن صبحانه را از رژیم غذایی خودشان حذف ‌می‌کنند. حذف این وعده‌ی غذایی نه‌تنها در روند کم کردن وزن کمک نمی‌کند، بلکه باعث مصرف بیشتر غذا در وعده‌ی ناهار می‌شود. همچنین حذف صبحانه در پایین آمدن سطح انرژی بدن و قند خون در صبح و عصر تاثیر زیادی دارد. صبحانه‌ی کامل شامل ۳ مولفه است. بخش غلات و کربوهیدرات، بخش لبنیات یا غذاهای کلسیم‌دار و بخش میوه که مجموع این ۳ بخش باید ۳۰۰ کالری را در برگیرد. بخش پروتئینی (مانند گوشت) واجب نیست، ولی قابل قبول است، به شرطی که با چربی و کالری زیاد مخلوط نشود.

  1. غلات و کربوهیدرات

درست کردن صبحانه

درست کردن صبحانه خوشمزه و سالم با غلات

  • لیلا قاسمی
  • شنبه ۳ خرداد ۹۹