سوپ رشته که با موادی همچون گوشت مرغ، رشته فرنگی، هویچ، قارچ، سیب زمینی و نخود تهیه می شود، که بسیار مقوی و خوشمزه می باشد. به همین علت این سوپ به عنوان غذای کامل برای بهبود حال افراد سرماخورده بسیار مفید می باشد. همچنین می توان سوپ رشته را به عنوان پیش غذا تهیه کرد.

طرز تهیه سوپ رشته

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ رشته فرنگی عبارت است از

رشته فرنگی یا ورمیشل : ۱۵۰ گرم

آب مرغ: ۵۰۰ میلی لیتر

سینه مرغ: ۱ عدد

هویج خرد شده: نصف پیمانه

ذرت منجمد: نصف پیمانه

نخود فرنگی: نصف پیمانه

سیب زمینی: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۳ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد 

دستور تهیه سوپ رشته فرنگی

قابلمه  را با مقداری آب پر کنید و  روی شعله قرار دهید گوشت مرغ را درون قابلمه بگذارید تا با آب بپزد. کنار مرغ ها 1 عدد پیاز را خلالی خورد کرده و به همراه کمی زرد چوبه درون آب مرغ بریزید و بگذارید تا خوب بپزد.

در ادامه مرغ های پخته شده را از قابلمه بیرون بیاورید و با استفاده از یک صافی آب مرغ را نیز جدا کنید و درون قابلمه ای تمیز بریزید.

به آب مرغ مقداری پیاز خرد شده اضافه کنید و بگذارید تا روی شعله کم گاز پیاز ها کمی بپزد و از حالت خامی در بیاید. 

در این فاصله شما شروع کنید هویج و سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید.

گوجه فرنگی های را بشورید و با کمک یک رنده آن ها را رنده کنید.

قارچ ها خوب بشورید و آۀن را به یک اندازه خرد کنید.

در ادامه هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی، قارچ، رب گوجه فرنگی و مقداری نخود را به پیازهای که درون آب مرغ پخته شده اضافه کنید.

مرغ های پخته شده را بسته به نوع علاقه خود می توانید یا با استفاده از چنگال ریش ریش کند و یا با چاقو تبدیل به تکه های کوچک کنید. می توانید نصف مرغ را ریش ریش کنید و نصف دیگر آن را برش بزنید و به سوپ اضافه کنید.

زمانی که مواد داخل سوپ کاملا پخته شدند، رشته فرنگی را به آرامی به سوپ اضافه کنید و مخلوط کنید تا تا رشته ها در همه جا پخش شوند. سپس بعد از نرم شدن رشته فرنگی ها فلفل، نمک و آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مواد درون سوپ حل شود. سوپ شما آماده سرو کردن است با استفاده از کمی زرشک، جعفری و لیمو تازه می توانید آن را تزئین و سرو کنید

منبع:زنگ تفریح