کافه گلاسه عربی

 

کافه گلاسه عربی یک دسر خوشمزه و آسان است که می تواند تهیه آن در اولویت های آشپزی شما باشد . این دسر مفید و راحت را کودکان بسیار دوست دارند و از آن استقبال می کنند.با ما همراه باشید تا دستور تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم:

بستنی شکلاتی : 1 فنجان

بستنی ساده : 2/1 فنجان

شیر : 1و2/1 فنجان

شکر: 4/1 فنجان

خامه فرم گرفته : 2 قاشق سوپخوری

پودر قهوه : 1 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو : 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه :

برای تهی این دسر ابتدا بستنی ساده و شکلاتی را از یخچال بیرون بیاورید و بگذارید تا کمی نرم شود پس از نرم شدن هر دو را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید تا بستنی شکلاتی کمرنگی بدست آید.

بستنی شکلاتی که آماده کرده ای را در فریز بگذارید  تا کاملا سفت شود.

ظرف دیگری بردارید و شیر و پودر قهوه را با هم مخلوط کنید. سپس شکر را افزوده نیز به مخلوط شیر اضافه کنید و مواد را بگذارید روی حرارت تا بجوش آید و شکر درون شیرحل شود.

بعد از جوش آمدن کناری بگذارید تا شیر کمی ولرم شود پس از ولرم شدن آن را در ظرف استیل بریزید ،و در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.

داخل لیوان های مورد نطرتان را با شیر مرطوب کنید و یک طرف لیوان را پودر کاکائو بپاشید سپس نصف لیوان را با بستنی ای که درست کرده اید پر کنید و شیری که آماده کرده اید را روی بستنی بریزید

و با خامه فرم گرفته روی آن را تزئین کرده و سرو کنید می توانید برای تزئین از میوه هایی همچون تمشک یا گیلاس و موز و آناناس استفاده کنید یا این که از شکلات و اسمارتیز استفاده کنید.

فواید بستنی 

بستنی حاوی مقدار زیادی کلسیم است که با تهیه این دسر شما می توانید مقدار زیادی کلسیم را در غذای روزانه فرزند خود قرار دهید.

بستنی علاوه بر خواص غذایی شادی آور و انرژی زا می باشد.

منبع: آشپز و سر آشپز