علت خراب شدن ته چین مرغ و ته چین گوشت چیست؟

ته چین یکی از غذاهای مجلسی و بسیار خوشمزه ما ایرانی ها است که در بسیاری از مهمانی ها طبخ و سرو میشود ولی باید برای درست کردن آن کمی دقت و حوصله به خرج داد. در ادامه علت خراب شدن و وا رفتن ته چین را بررسی می کنیم پس با آشپزی همراه باشید.

وا رفتن ته چین

وا رفتن ته چین

دلایل اصلی وا رفتن و شل شدن ته چین:

  1. برنج، ماست و تخم مرغ سه ماده اصلی در ته چین هستند که اگر نسبت آن ها بخوبی رعایت نشود و میزان یکی کم یا زیاد شود قطعا باعث وا رفتن و شل شدن ته چین خواهند شد پس میزان آن ها را به دقت اندازه گیری کنید.
  2. علت دوم وا رفتن ته چین زمان پخت آن است ، قطعا اگر شما ته چین را کمتر از زمان مورد نظر بپزید و زودتر از موعد آن را از روی حرارت بردارید شل بوده و وا می رود پس حتما دقت داشته باشید ته چین را برای یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزید.
  3. یکی دیگر از علت های وا رفتن ته چین این است که مواد ته چین را خوب مخلوط نمیکنید پس با کمی حوصله و دقت مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند تا یک ته چین منسجم داشته باشید.
  4. کم بودن روغن داخل قابلمه هم باعث وا رفتن و شل شدن ته چین میشود پس سعی کنید به اندازه روغن داخل قابلمه دقت کنید تا از وا رفتن ته چین جلو گیری کنید.
  5. بهتر است برای پیشگیری از شل شدن ته چین فقط سفیده تخم مرغ را استفاده کنید و زرده آن را بکار نبرید.
  6. زمانی که مواد ته چین را داخل قابلمه میریزید حتما با پشت قاشق آن را فشار دهید تا کاملا منسجم شود این کار از وا رفتن ته چین جلوگیری میکند. البته توجه داشته باشید که فشار بیش از اندازه باعث له شدن ته چین نشود.
  7. برای درست کردن ته چین حتما از یک قابلمه مناسب استفاده کنید شاید نوع ظرف هم در وا رفتن آن نقش داشته باشد.

با رعایت نکات فوق و به خرج دادن کمی صبر و حوصله میتوانید یک ته چین خوشمزه و مجلسی آماده کنید و از وارفتن آن جلوگیری نمایید.

 

 منبع : tamshirin