مواد لازم:

تخم مرغ: 3 عدد

روغن مایع: 1/5 لیوان

شکر :1/5 لیوان

پودر کاکائو :4 قاشق غذاخوری پر

شیر به دمای محیط رسیده :1/5 لیوان

آرد سفید قنادی :2 لیوان

وانیل شکری: 1 قاشق چایخوری

بکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری  

 

طرز تهیه “کیک خیس” خانگی با نکات تکمیلی

 

بهترین دستور تهیه کیک خیس شکلاتی:

با توجه به اینکه کیک خیس ، دستور تهیه های مختلفی دارد و هر کس میتواند با توجه به سلیقه و ذائقه خود آن را تغییر دهد ما برای شما یک طرز تهیه عالی و آسان در نظر گرفتیم که میتوانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. 

آرد، بکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کنید و چند بار از الک رد کنید.

در ابتدا یک قالب مناسب را با روغن چرب کنید و بعد مقداری آرد به قسمت های چرب شده قالب بپاشید و بعد ظرف را تکان دهید تا آرد اضافه آن بریزید.

سپس شکر و پودر کاکائو را داخل ظرفی بریزید و بعد شیر را به آنها اضافه کنید و با دور کند همرن شروع به هم زدن کنید به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود. بعد روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه کنید و پنج دقیقه ای به هم زدن ادامه دهید تا مواد غلظت پیدا کند و بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم. در بعد داخل بقیه مواد کیک ،تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با هم زن هم بزنید. در مرحله آخر مخلوط آرد، بکینگ پودر و وانیل را کم کم به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. سپس مواد را درون قالب اماده شده بریزید و قالب را حدود 30 الی 35 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده با حرارت 170 درجه قرار دهید تا کیک بپزد.برای اطمینان از پخت کیک ، یک عدد خلال چوبی را داخل کیک بزنید و اگر چیزی به خلال نچسبیده بود کیک آماده است.

 بعد از آن قالب را از فر خارج کنید و کیک را به دلخواه برش بزنید و روی آنها با خلال چوبی چندید سوراخ ایجاد کنید و یک لیوان سس کاکائویی را که کنار گذاشته بودید روی کیک داغ بریزید تا به خورد آن برود. برای تزیین کیک از خلال پسته ، خلال بادام و شکلات چیپسی می توانید استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد کیک خیس :

کیک خیس جزو کیک و شیرینی – انواع کیک میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 25دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 35دقیقه میباشد . کیک خیس را می توانید در وعده دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد . 

منبع:cooktab