مواد لازم دسر شانامو

پنیر خامه ای ۲۰۰گرم

بستنی وانیلی ۱عدد

شیر عسلی نصف قوطی

خامه صبحانه ۲۰۰گرم

پودر ژلاتین ۳ق غ

ژله توت فرنگی یا هر طعمی که دوس دارین ۱بسته

طرز تهیه دسر شانامو
ابتدا پنیر خامه ای را در حد باز شدن با همزن میزنیم و سپس خامه صبحانه رو به آن اضافه میکنیم وکمی با همزن میزنیم بعد بستنی و شیر عسلی را اضافه میکنیم 

حالا ژله توت فرنگی رو با یه لیوان آب جوش بن ماری کنید و نصف لیوان اب سرد بریزین و به دمای محیط برسونید و به مخلوط اضافه کنید ودر آخر پودر ژلاتین رو که بن ماری کردید و به دمای محیط رسوندید اضافه میکنیم وسپس در قالب ریخته و داخل یخچال بزارید تا ببندد.

من مواد رو نصف کردم ولی بستنیشو بیشتر زدم تقریبا ٣تا بستنی لیوانی ومقدار ژلاتین رو هم کم کردم ١ق غ سر صاف برای نصف مواد ریختم چون دسر سفت دوست ندارم دوست دارم دسر لطیف باشه وژله هم از ژله انبه استفاده کردم که سلیقه ای هستش وبیشتر ژله رو هم داخل دسر ریختم یعنی از نصف بیشتر دسر خوشمزه ای هستش به امتحانش می ارزه.

 

منبع: newcooking