شاید دغدغه بسیاری از خانم ها این است که در مهمانی ها خود از دسری استفاده کنند که علاوه بر شیک و خوشمزه بودن، دستور تهیه آن نیز ساده باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم طرز تهیه میان تهی را به شما آموزش دهیم که ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد و برای مهمانی ها و مجالس بسیار مناسب است.


ژله مجلسی میان تهی

 

طرز تهیه ژله میان تهی مجلسی :

ابتدا به تعداد نفراتی که میخواهید ژله را آماده کنید لیوان بیاورید بهتر است برای این کار از لیوان های بلند استفاده کنید تا ژله خودش را نشان دهد و ظاهری زیباتر پیدا کند.

هر بسته ژله مورد نظر را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا دانه های ژله کاملا محو شود.

ژله آماده شده را درون لیوان ها بریزید تا جایی که نیمی از حجم آن ها را پر کند و نیمی دیگر خالی باشد، بسته به علاقه تان انار یا هر میوه دیگری را به ژله تان اضافه کنید.

حالا ژله ها را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را کامل بگیرد و سفت شود، در این میان ژله دوم را آماده کنید و در دمای محیط بگذاردی تا از حرارت بیافتد .

بعد از اینکه لایه اول ژله بخوبی بست لیوان ها را از یخچال خارج کرده و دومین رنگ ژله را به آن ها اضافه کنید با استفاده از یک سلفون روی جام های ژله و یا لیوان را سلفون کشی کنید به طوری که برای سر لیوان ها در پوش ایجاد شده باشد و کاملا روی ژله ها گرفته شود.

بعد از حاصل شدن اطمینانتان از درپوش های لیوان، جام ها را خیلی آرام و بدون اظطراب برگردانید. جام های بر عکس شده را درون یک سینی بچینید و درون یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. 

با  آشپزی همراه باشید

بعد از اینکه ژله دوم بخوبی بسته شد آن را از یخچال بیرون بیاورید و سلفون را از روی ژله ها بردارید و با استفاده از هر نوع میوه ای که در اختیار دارید مثل سیب، موز یا ژله رولی روی آن را تزئین کنید.

 

نکات:

می تونین با خلاقیت و سلیقه خوبتون این ژله رو به بهترین نحو تزیین کنین. مثلا” می تونین از میوه یا رز سیب یا ژله رولتی برای تزیین لایه اول استفاده کنین.
میتونین لایه اول ژله آکواریومی و حبابی باشه
می تونین از میوه توی لایه بالایی هم استفاده کنین
با بکار گیری ترکیب رنگ های جالب یا کج کردن لیوان برای لایه با لایه های اول می تونین ژله های زیبایی درست کنین.
سلفون بخاطر حالت روغنی که داره واسه باز کردن از روی ژله بهتر از نایلونه .

 

خواص ژله:

  1. مصرف ژله به درمان آرتروز کمک میکند.
  2.  ژله موجب کاهش التهابات بدن میشود.
  3.  خوردن ژله از پوکی استخوان جلوگیری میکند.
  4. ژله برای سم زدایی کبد مفید است.